[Jak rysować ] Portret ze zdjęcia ♥

Cześć Wszystkim!
Już ponad miesiąc bez żadnego tutorialu czas to nadrobić ^^ . Jak już pewnie zauważyliście ciągle rysuję portrety , od dłuższego czasu zaczęło mi to jako tako wychodzić ;) .Już od dawna nosiłam się z zamiarem zrobienia takiego tutorialu ,ale jakoś nie było czasu , chęci a i nawet odwagi . Teraz jednak moje portrety wyglądają lepiej niż na początku mojej przygody z rysunkiem dlatego postanowiłam podzielić się z Wami moim aczkolwiek niewielkim ,ale dobre i to ;) doświadczeniem .
No to bez zbędnego gadania zapraszam do sedna sprawy ;D





1.♥
 Zaczynamy od szkicu. Szkic to podstawa każdego rysunku bez tego ani rusz ;)
A dobry szkic to połowa sukcesu ;). No ale jeżeli chodzi o wytłumaczenie jak to się robi to już nie jest wcale taka prosta sprawa :) Już kiedyś pokazywałam i tłumaczyłam Wam METODĘ KRATEK . Sama dość często i chętnie ją stosuję , pomaga zachować jako takie proporcje rysunku. Jednak większość z nas nie chce się bawić w rysowanie kratek <zajmuje to jednak trochę czasu> dlatego łatwiej (nie koniecznie prościej) jest rysować odręcznie . Tu się zaczynają schody , nie każdy ma rękę bardzo dobrze wyćwiczoną dlatego może być mu trudno na początku jednak potem będzie coraz lepiej . To tyle na temat techniki <ale Wam to wytłumaczyłam ;P> Kolejna sprawą jeżeli chodzi o szkic jest dbałość o szczegóły. Zawsze rysuję sobie wszystkie elementy , które widzę na zdjęciu, np. zaznaczam pojedyncze pasma włosów , rzęsy , wzór na tkaninie itp. Kredkę gorzej się wymazuje niż ołówek dlatego trzeba sobie jakoś pomagać ;)


2.♥. Gdy już mam gotowy szkic przechodzimy do cieniowania oczu . Zwykle od tego zaczynam pracę nad kolorowaniem portretu ,ale jak ktoś woli zacząć np. od ust to nie widzę żadnych przeciwskazań ;p . Poprawiamy czarną kredką źrenicę , obwódkę tęczówki oraz <jeżeli mamy taki element na rysunku> kreski od eyelinera .


  
Następnie zewnętrzną część tęczówki kolistymi pociągnięciami cieniujemy ciemno brązową kredką , pamientając o zostawieniu miejsca na jaśniejszą część tęczówki .




Pozostawione miejsce taką samą metodą wypełniamy jasno brązowym kolorem .



Na koniec delikatny połysk zaznaczamy białą kredką i wzmacniamy go dodając trochę białego żelpenu 

 



3.♥. Zaczynamy cieniować skórę wokół oka . Używam jasno kremowej kredki Faber Castell ale można ją równie dobrze zastąpić kredką bic`a lub inną bardzo jasną kredką łososiową.Gdy już mamy bazę zaczynamy cieniowanie . Kredką o odcień /dwa ciemniejszą od bazowej zaznaczamy delikatnie cienie: 
- koło nosa,
- przy krańcach twarzy,
- w miejscach nad okiem i pod brwią 
- powiekę 
- kość policzkową ( ! pamiętajcie aby nie zaznaczyć jej zbyt mocno bo wtedy twarz wygląda bardzo dziwnie i sztucznie )

 

Gotowe cieniowanie ? W takim razie do akcji wkracza blender ;)
Wygładzi on wszystkie bardzo wyraźne przejścia między kolorami.




Następnie kredką  jasno brązową przyciemnimy dokładnie w tych samych miejscach co robiliśmy w powyższych krokach .



Pamiętajcie o tym,że rysujemy portret ze zdjęcia , dlatego dobrze by było gdyby nasz wzorzec leżał w pobliżu abyśmy dokładnie wiedzieli , w którym miejscu przycisnąć kredkę mocniej , a w którym lżej .


Powtarzamy czynności z kroków powyższych używając tym razem koloru ciemno brązowego.


Dorysowujemy czarne kreski od eyelinera . Gdzie nie gdzie na cerze warto dodać odrobinę czerni i fioletu , wtedy portret wygląda realistycznie . Dobrze by było też wszystko połączyć białą kredką ( najlepiej derwent drawing).



4.♥.Gdy już oczy gotowe pora na usta. Nie jest to moja mocna strona , ale zawsze coś Wam pomogę , rozjaśnię sprawę ;)
Zaczynamy od poprawienia konturów ust ciemno czerwoną kredką.
  


Następnie miejsca wokół ust , kąciki i krawędzie zaznaczamy czerwoną kredką <najlepsza jest do tego z bic`a>


A teraz całe usta wypełniamy <włącznie z miejscami wcześniej ominiętymi> mocno intensywną czerwienią.


Do kontrastu miejsca,które poprawialiśmy wyżej ponownie kolorujemy kredką bordową wpadającą w brąz.



Najciemniejsze miejsca na ustach zaznaczamy delikatnie <trochę nie wyszło mi to delikatnie ;D> czarną kredką.

Wygładzamy całe usta rysując po nich białą kredką.


Na koniec białym żelopisem dorysowujemy ,, błyski" na ustach.



 5.♥.Nos.
. Używam jasno kremowej kredki Faber Castell ale można ją równie dobrze zastąpić kredką bic`a lub inną bardzo jasną kredką łososiową.Gdy już mamy bazę zaczynamy cieniowanie. Pamiętajcie o tym aby przy kolorowaniu prowadzić kredkę delikatnie po kartce i nie robić byle jakich kresek na wszystkie strony.




Dorysowujemy czarne kreski od eyelinera . Gdzie nie gdzie na cerze warto dodać odrobinę czerni i fioletu , wtedy portret wygląda realistycznie . Dobrze by było też wszystko połączyć białą kredką ( najlepiej derwent drawing).




Następnie kredką  jasno brązową przyciemnimy dokładnie w tych samych miejscach co robiliśmy w powyższych krokach .

 

Powtarzamy czynności z kroków powyższych używając tym razem koloru ciemno brązowego.
 . Gdzie nie-gdzie na cerze warto dodać odrobinę czerni i fioletu , wtedy portret wygląda realistycznie . Dobrze by było też wszystko połączyć białą kredką ( najlepiej derwent drawing).

6.♥.  Cera.
A teraz reszta cery . Używamy tych samych kolorów co przy nosie i dokładnie w taki sam sposób jak powyżej.





 



                  7.♥.Gotowe!!.
 Tak prezentuje się gotowa twarz ;) Myślę,że trochę Wam pomogłam ;)

                    

To koniec cz.1. ale za jakiś czas możecie wyczekiwać kolejnej o włosach a potem o reszcie ciała ( dłonie , szyja ,itp.) 

Pozdrawiam


PS Ponieważ nie mogę się ogarnąć i dostałam mało prac konkurs przesuwam do końca maja . Mam nadzieję,że dostane jeszcze trochę prac ;)
A teraz taka sprawa łapka w górę , kto wysłał już mi pracę ? Mam jakiś problem z pocztą ,że nie zawsze listy dochodzą ,więc jakby co staram się każdemu odpisać . Jak nie odpisałam to wysłać jeszcze raz na tego princess2004@vp.pl maila ;) 

Pracuję nad nowym wyglądem bloga i na razie jestem z niego bardzo zadowolona ;) A jak Wam się podoba? 




9 komentarzy :

  1. Super!!!
    PS:
    Dostałaś moją pracę na konkurs???

    OdpowiedzUsuń
  2. Dostałaś moją pracę na konkurs? :) Jakby coś możesz zerknąc na mojego bloga bo był o niej post ;D
    Świetny design :D Mogę prosić o linka? chyba,że ktoś wykonał ... ale wtedy proszę o namiary na tę osobę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. P.S.Rewelacyjny post na pewno w przyszłości skorzystam :D W sumie zrobiłam ostatnio lody z twojej sr :D Jeżeli masz ochotę zobaczyć rezultaty zapraszam z aniedługo na bloga :) (w tym tygodni powinny się pojawić ale niczego nie obiecuję ;) )

      Usuń
  3. Ja wysłałam :) Wyślę jeszcze raz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super tutorial :) Pięknie rysujesz :*

    OdpowiedzUsuń
  5. ja wysłałem, odpisałaś mi, więc chyba doszło :P

    OdpowiedzUsuń

♥ Jeśli tu jesteś pozostaw po sobie komentarz. Chętnie odwiedzimy Wasze blogi :) ! ♥

Pozytywny Misz-Masz © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka