,,Jak rysować?"- Jak cieniować skórę/cerę na rysunku?

Hej Kochani!

Jeżeli chodzi o rysowanie skóry to żaden ze mnie ekspert , ale po długich miesiącach ćwiczeń udało mi się wyćwiczyć własny sposób cieniowania skóry. Ten temat jest na tyle trudny, że nikt nie rysuje tak samo , każdy artysta ma swój własny sposób na cieniowanie skóry , dlatego ja przedstawię Wam swój jedyny i niepowtarzalny nad którym pracuję od sierpnia i dopiero teraz przynosi w miarę zadowalające efekty :)
Mam kilka swoich trików , które sprawiają ,że cera na moich portretach wygląda w miarę realistycznie i gładko :)






Przejdźmy do tutorialu:
1).Wybieramy interesujący nas fragment skóry i zamalowujemy go kremową/łososiową kredką . W moim przypadku jest to FaberCastell, ale może być też bic ważne żeby kredka do podkładu była twarda, albo średnio miękka .
2). Kredką Koh-i-noor Polycolor 3800/350 zacieniowujemy krańce naszego kawałka , tak aby środek był tylko wypełniony kredką FC to będzie odbijające się światło . 

3). Kredką Kremową z serii cretacolor karmina powtarzamy czynność z kroku 2.

4). A teraz czas na tajemniczy przedmiot xD to dzięki niemy warstwy między różnymi odcieniami kredek wyglądają na wygładzone i bardzo łagodne ;). A moje magiczne urządzenie to ... BLENDER ! 

Jeżeli nie wiecie co to jest to odsyłam tutaj >>KLIK<< Tu jest napisane o blenderze wszystko co się dało :)
Przedmiot nie drogi (ok.4zł) a uwierzcie baaaardzo przydatny ;)

Dla porównania zestawiam Wam efekt pracy przed i po użyciu blendera. Jak widzicie różnica jest ogromna i cera prezentuje się  o wiele ładniej ;)


5) Następnym krokiem jest użycie kredek w odcieniach ciemnych brązów i szarości , a gdzie nie gdzie czerni. Od tego gdzie i  w jakim miejscu użyjemy tych kolorów zależy wszystko od zdjęcia na którym się wzorujemy od światłą itp.

6).No i znowu do akcji wkracza nasz blender :) Jeżeli nie macie w pobliżu takiego przyrządu to warto zastąpić go np. białą miękką kredką , bp. colorsoft lub mondeluz :)


7). Potem już sami dodajemy kolory według uznania wzorując się na zdjęciu , z którego korzystamy , jeżeli rysujecie sami z wyobraźni to już inna kwestia :). Wtedy każdy sam powinien rozpatrzyć jakich kolorów użyć :)


To by było na tyle :)
Liczę na to,że tutorial Wam się przyda i będziecie wiedzieli , jak mniej więcej zacząć rysowanie cery :)
W związku z tym że od poniedziałku do szkoły .... minuta ciszy; (.... moje posty będą pojawiać się trochę rzadziej ,ale raz na tydzień postaram się coś wrzucić :)
Pozdrawiam:








11 komentarzy :

  1. Też mam identyczny blender :) Ja dostałam go w zestawie burnisher&blender i są tam dwa blendery i dwa nablyszczacze czy jakoś tam... Szkoła rysowania jest super, właśnie zabieram się za skórę w moim portrecie i mam zamiar ją wykorzystać :P Mam wszystko tylko nie kredki karmina :(

    Kamola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak masz zestaw polycolor portrait to mozesz uzyc ciemniejszej kremowej to nie jest pow ze kniecznie cretacolor karmina ;) chcialabym zobaczyc efekt koncowy jesli moge;)

      Usuń
    2. Jasne, dodałam do galerii na LillaLou Teens :) To dopiero mój 2 projekt robiony na poważnie :3

      Kamola

      Usuń
    3. To ja proszę o zgodę na udostępnienie jej tutaj :)

      Usuń
  2. Fajna sr :)
    Dostałam nowe kredki polycolor portrait ;)
    Nietety nie mam blendera , ale zamierzam go nabyć wraz z burshinerem ^^.
    Na razie , zastępuje go biała kredka i wiszer :D.
    P.S. Śliczny portret ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam te kredki są super ;)
      Swego czasu też używałam białej kredki ale wtedy kolory były takie, , przydymione'' ;)

      Usuń
  3. Zostałaś nominowana do LA http://my-passion-lillalou.blogspot.com/2015/01/la.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie będę nie miła komentując wpis z przed roku, ale nie każdego stać na takie kredki... MYŚLę ŻE ABY ŁADNIE CIENIOWAĆ WYSTARCZY NAWET ZWYKŁA AKWARELOWA KREDKA, WIEM, ŻE zapewne nie trzeba mieć identycznych przyborów to trochę to tak zabrzmiało.. Nie mam na celu obrażać.. To tylko porada..

    OdpowiedzUsuń

♥ Jeśli tu jesteś pozostaw po sobie komentarz. Chętnie odwiedzimy Wasze blogi :) ! ♥

Pozytywny Misz-Masz © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka