[Jak rysować ] Metoda Kratkowania ♡

Hej Kochani !
Często , gdy opisuję swoje rysunki często używam terminu ,,metoda kratkowania " . Większości z Was pewnie obił się ten sposób o uszy a inni mogą nie mieć zielonego pojęcia o czym mowie :)
Tak więc na podstawie dosyć prostego rysunku postaram się Wam wytłumaczyć co to jest to kratkowanie i na czym to polega ?

 

Dzięki metodzie kratkowania/siatki możemy osiągnąć dość duży stopień dokładnością  jeżeli chodzi o odwzorowanie modelu/ wzorca. Im gęstsza siatka tym dokładniejszy uzyskamy szkic naszego modelu ( polecam do portretów )
Powiększenie siatki zależy od modelu i formatu , na którym mamy się wzorować . 
Najprostszą metoda jest wydruk zdjęcia , fotografii , na którym mamy się wzorować i podzielenie za pomocą linijki ( aby rysunek był proporcjonalny wszystkie kwadraty muszą być równe !)
na małe kwadraciki .

  
Tak samo przenosimy w odpowiednim powiększeniu siatkę na kartkę na której zamierzamy rysować .
I przenosimy nasz rysunek , kratka po kratce z takimi samymi elementami .

  




Pamiętajcie o tym aby numeracja na wzorcu i rysunku się zgadzała .

Potem już tylko wymazujemy siatkę ( można ją zostawić , ale trzeba mieć bardzo dobrze kryjące kredki )



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

I kilka WIPów rysunku na którym przygotowałam ten tutorial .





 

                         









Tak wiem jakość okropna i tak będziemy musieli się męczyć przez kilka dni bo moja mama zabrała aparat na wycieczkę . ://


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mam już pięć prac na wyzwanie , ale nadal czekam na więcej , więc pamiętajcie :) Termin końca wysyłania prac : 20 luty.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jak zwykle pewnie nic nie zrozumiecie z tego tutorialu , bo niestety ja nie potrafię pisać po polsku :p .

Ostatnio mam coraz mniej pomysłów na rysunki i pomyślałam ,że może będziecie zgłaszać swoje pomysły  pod tym postem a ja wybiorę kilka najciekawszych i je narysuję :) Co Wy na to ?

Pozdrawiam













2 komentarze :

  1. możesz narysować jakiś portret znanej osoby,celbryty; jakieś zwierzątko :) np.króliczka,kotka ; aparat nikon ; kwiatki :3 ; misie;jakąś postać filmową Disneya

    OdpowiedzUsuń
  2. P.S. Dzięki za ten post jest świetny bardzo mi pomoże :D :*

    OdpowiedzUsuń

♥ Jeśli tu jesteś pozostaw po sobie komentarz. Chętnie odwiedzimy Wasze blogi :) ! ♥

Pozytywny Misz-Masz © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka